Soru Sayısı: 10
Süre: 15 dk
Başarılar...
Süre: 15 dk
Başarılar...
Başla
Tebrikler - adlı sınavı başarıyla tamamladınız.
Test Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Cevap: %%SCORE%%
Yanlış Cevap: %%WRONG_ANSWERS%%
Başarı Oranı: %%PERCENTAGE%%
%%RATING%%
Test Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Cevap: %%SCORE%%
Yanlış Cevap: %%WRONG_ANSWERS%%
Başarı Oranı: %%PERCENTAGE%%
%%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
5. yüzyılda İskenderiye Kütüphanesi bilimsel ve felsefi çalışmaların Hristiyan düşüncesine zarar verdiği gerekçesiyle yakılmış. 6. yüzyılda da Bizans İmparatoru tarafından Pagan Okulu olduğu gerekçesiyle Yunan Akademisi kapatılmıştır.
Tarihte bu gibi olayların yaşanmasının nedeni olarak aşağıdakilerden hangisi gösterilebilir?
Tarihte bu gibi olayların yaşanmasının nedeni olarak aşağıdakilerden hangisi gösterilebilir?
A | Dini inanç ile felsefi düşüncelerin kaynaşması |
B | Felsefenin tüm alanlarında dinin etkili olmaya başlaması |
C | Antik Yunan düşüncesinin akla dayalı sorgulamayı esas alması |
D | Bilimin inanca ilişkin bilgileri desteklemesi |
E | Tek başına inancın bilgiyi mümkün kıldığının düşünülmesi |
Soru 2 |
Hristiyan felsefesinde ele alınan konulardan biri de tümeller problemidir. Buna göre;
I. Tümeller ayrı bir varlık olarak Tanrı’nın zihnindedir.
II. Tümeller tek tek varlıkların içinde yer alır. III. Tümellerin tek başına gerçeklikleri yoktur. Onlar soyutlama ve genelleme sözlerinden ibarettir.
Yukarıda yer alan açıklamalar sırasıyla aşağıdaki görüşlerden hangisine karşılık gelir?
I. Tümeller ayrı bir varlık olarak Tanrı’nın zihnindedir.
II. Tümeller tek tek varlıkların içinde yer alır. III. Tümellerin tek başına gerçeklikleri yoktur. Onlar soyutlama ve genelleme sözlerinden ibarettir.
Yukarıda yer alan açıklamalar sırasıyla aşağıdaki görüşlerden hangisine karşılık gelir?
A | A |
B | B |
C | C |
D | D |
E | E |
Soru 3 |
Hristiyan felsefesinde genel olarak ‘varlık nedir?’ sorusuna ‘Tanrı’nın kendisidir.’ cevabı verilmekteydi. Bu dönemde felsefe dine hizmet ettiği ve Tanrı’nın varlığını kabul ettirmek için çalıştığı sürece yararlı görülüyordu.
Buna göre Hristiyan düşüncesinde gerçeklik üzerine aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
Buna göre Hristiyan düşüncesinde gerçeklik üzerine aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A | İnsan algısından bağımsız değil, insan algısına bağlı bir durumdur. |
B | Peşinden koşulacak bir şey değil, hali hazırda verilmiş bir bilgidir. |
C | Bir tür var olma durumudur. |
D | Bir doğruluk ölçütü olarak değerlendirilmiştir. |
E | Soyut ya da somut olabilen bir yapıya sahiptir. |
Soru 4 |
Aşağıdakilerden hangisi öncelikle Hristiyan felsefesine ait bir özellik olarak gösterilebilir?
A | İnsan ve davranışlara önem verilmesi |
B | Evrenini yapısının araştırılması |
C | Arkhe probleminin mevcut olması |
D | Problemlere pratik merkezli yaklaşılması |
E | Dinsel öğretilerin temellendirilmesi |
Soru 5 |
MS 3. yüzyılda yaşamış Origenes, Augustinus öncesi erken dönem Hristiyan düşünürlerinin en büyüğü olup, Sokrates, Platon gibi kötülük veya mutsuzluğun nesnel bir varlığa sahip olmadığını, ruhun bilgisizliğinden ibaret olduğunu düşünmektedir.
Buna göre Origenes iyilik ve mutluluk için aşağıdakilerden hangisini önermiş olamaz?
Buna göre Origenes iyilik ve mutluluk için aşağıdakilerden hangisini önermiş olamaz?
A | Bilgi ve bilgeliğe erişmek |
B | Kutsal metinlere göre yaşamak |
C | Tanrı’yı temaşa etmek |
D | Akla uygun hareket etmek |
E | İnsan doğasına uygun hazlara yönelmek |
Soru 6 |
Nasıl ki insan bir hekim veya kaptan olarak doğmayıp bu sanatları eğitim sayesinde elde ederse, aynı şekilde ahlaki erdemler de uygun eğitim sayesinde ortaya çıkar ve insanlar eğitim sayesinde soylu ve iyi insan olurlar.
Clemens’in bu düşüncelerine aşağıdakilerden hangisi ters düşer?
Clemens’in bu düşüncelerine aşağıdakilerden hangisi ters düşer?
A | İnsan yaratılışından itibaren iyi donanımına sahip olarak doğar. |
B | İnsan adil davranışları eğitim yoluyla öğrenir. |
C | İnsan doğal olarak toplumsal bir varlıktır. |
D | Erdem eğitim ile kazanılan bir edimdir. |
E | Adaletli ve erdemli olmak istenen bir durumdur. |
Soru 7 |
“Anlayabilme için inanıyorum.” anlayışıyla felsefeyi dine tabi kılmış olan Augustinus’a göre hakikat bizzat Tanrı’nın kendisidir. Yani Tanrı insandadır. İnsanın kendisi de Tanrı’dadır. Felsefe ise bu durumu anlamaya çalışma etkinliğidir. İnsan ancak bunu anlayarak mutlu olur.
Buna göre Augustinus felsefesi ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?
Buna göre Augustinus felsefesi ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?
A | Hakikati arayan kişi Tanrı’yı aramalıdır. |
B | Felsefe ile teolojiyi birbirinden ayırmak olanaksızdır. |
C | Hakikate ilişkin bilgi mutluluk için gereksizdir. |
D | Felsefeci hakikati arayan, hakikati seven kişidir. |
E | Tanrı insan tarafından bilinmeye değecek tek hakikattir. |
Soru 8 |
Orta Çağ Avrupa’sında Antik kültürden kilisenin kendine uygun bulup aldığı düşünceler ayakta kalırken, kiliseye aykırı olanlar kesin olarak dışarıda bırakılmıştı.
Parçadan hareketle Orta Çağ felsefesi ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
Parçadan hareketle Orta Çağ felsefesi ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A | Baştan aşağı dini karakterli bir felsefedir. |
B | Aklı temele alan bir felsefedir. |
C | Ana maddeyi araştıran bir felsefedir. |
D | İlk neden en temel problematiğidir. |
E | Bilimsel gelişmelerin yaşandığı bir dönemdir. |
Soru 9 |
MS 2. yüzyıl – MS 15. yüzyıl döneminde felsefe ve din yoğun bir şekilde etkileşim içine girmiştir. Bu çağda felsefeye inancın pekiştirilmesi amacıyla başvurulmuştur.
Buna göre MS 2. yüzyıl – MS 15. yüzyıl döneminde felsefenin aşağıdaki alanlardan hangisine yaklaştığı söylenebilir?
Buna göre MS 2. yüzyıl – MS 15. yüzyıl döneminde felsefenin aşağıdaki alanlardan hangisine yaklaştığı söylenebilir?
A | Fizik |
B | Teoloji |
C | Metafizik |
D | Retorik |
E | Hitabet |
Soru 10 |
Hristiyanlık yayılma sürecinde bazı felsefi görüşlerle karşı karşıya gelmiştir. Dine karşı yapılan eleştirileri savunmak adına bu din içinde bazı filozoflar çıkmıştır.
Savunma adına yapılan bu felsefenin adı aşağıdakilerden hangisidir?
Savunma adına yapılan bu felsefenin adı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Teoloji |
B | Apoloji |
C | Metafizik |
D | Patristik |
E | Skolastik |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
10 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel