11. Sınıf Felsefe 1. Dönem 2. Yazılı Soruları
Soru Sayısı:20 | Sınav Süresi: 30 Dakika |
BAŞARILAR...
Başla
Tebrikler - Sınavı başarıyla tamamladınız.
Test Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Cevap: %%SCORE%%
Yanlış Cevap: %%WRONG_ANSWERS%%
Başarı Oranı: %%PERCENTAGE%%
%%RATING%%
Test Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Cevap: %%SCORE%%
Yanlış Cevap: %%WRONG_ANSWERS%%
Başarı Oranı: %%PERCENTAGE%%
%%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
MS 3. yüzyılda yaşamış Origenes, Augustinus öncesi erken dönem Hristiyan düşünürlerinin en büyüğü olup, Sokrates, Platon gibi kötülük veya mutsuzluğun nesnel bir varlığa sahip olmadığını, ruhun bilgisizliğinden ibaret olduğunu düşünmektedir.
Buna göre Origenes iyilik ve mutluluk için aşağıdakilerden hangisini önermiş olamaz?
Buna göre Origenes iyilik ve mutluluk için aşağıdakilerden hangisini önermiş olamaz?
A | Akla uygun hareket etmek |
B | Tanrı’yı temaşa etmek |
C | İnsan doğasına uygun hazlara yönelmek |
D | Kutsal metinlere göre yaşamak |
E | Bilgi ve bilgeliğe erişmek |
Soru 2 |
Aşağıdakilerden hangisi 15. yüzyıl – 17. yüzyıl felsefesinin “yeniden doğuş” olarak ifade edilmesinin nedeni olarak gösterilebilir?
A | Din merkezli düşüncenin egemen olması |
B | Antik Yunan felsefesinin ve aklı temele alan yapısının yeniden ele alınması |
C | İlk neden ve değişim düşüncesinin merkeze alınması |
D | İnancın bilgiyi tek başına mümkün kıldığı düşüncesinin benimsenmesi |
E | Skolastik felsefenin akıl ve inanç tartışmalarından etkilenmesi |
Soru 3 |
Felsefe tarihinde bazı düşünürlerin toplum tasarımları kurguladıklarını görmekteyiz. Thomas More’un “Ütopya”sı, Campanella’nın “Güneş Ülkesi” yeryüzünde gerçekleşmesi mümkün olmayan devlet tasarımları üzerine yazılmış eserlerdir.
Filozofları bu tarz bir toplum tasarımına iten düşünce aşağıdakilerden hangisi olabilir?
Filozofları bu tarz bir toplum tasarımına iten düşünce aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A | İnsana verilen değerin artması düşüncesi |
B | İnsanların özgür olma isteği |
C | İdeal bir toplum düzeni kurma hayali |
D | İnsanların yaşam standardını yükseltme isteği |
E | İnsanlar arasındaki çatışmanın giderilmesi düşüncesi |
Soru 4 |
İbni Sina için faal akılla ilinti durumuna girerek dış dünyadaki görünüşlerin ardındaki gerçek ve mutlak varlığı görmek, çokluk alemini birlik olarak kavramak mümkün olur.
Buna göre İbni Sina’nın bilgi konusunda aşağıdaki görüşlerden hangisini savunduğu söylenebilir?
Buna göre İbni Sina’nın bilgi konusunda aşağıdaki görüşlerden hangisini savunduğu söylenebilir?
A | Pozitivizm |
B | Pragmatizm |
C | Empirizm |
D | Kritisizm |
E | Rasyonalizm |
Soru 5 |
I. Filozoflar aynı zamanda din adamıdır.
II. İnsanın özü ile bu dünyadaki yerini araştırır.
III. Felsefenin ana teması dinidir.
IV. Düşünce, kendisini tarihi otoritelerden bağımsız kılmıştır.
Verilenlerden hangileri modern düşüncenin ortaya çıktığı Rönesans felsefesi için söylendiğinde doğru olur?
II. İnsanın özü ile bu dünyadaki yerini araştırır.
III. Felsefenin ana teması dinidir.
IV. Düşünce, kendisini tarihi otoritelerden bağımsız kılmıştır.
Verilenlerden hangileri modern düşüncenin ortaya çıktığı Rönesans felsefesi için söylendiğinde doğru olur?
A | Yalnız IV. |
B | II ve IV. |
C | I ve III. |
D | I ve II. |
E | Yalnız II. |
Soru 6 |
Bu yönelim ile insan MS 2- MS 15. yüzyıl felsefesinin dogmatik etkisinden uzaklaşmış ve Antik Yunan felsefesine geri dönmüştür. Bu geri dönüş insanı ve evreni yeniden yorumlama anlamı taşımaktadır.
Bu açıklamada dile getirilen yönelim aşağıdakilerden hangisi ile ifade edilir?
Bu açıklamada dile getirilen yönelim aşağıdakilerden hangisi ile ifade edilir?
A | Patristik felsefe |
B | Skolastik felsefe |
C | Kartezyen felsefe |
D | Hümanizm |
E | Apoloji |
Soru 7 |
Bazı düşünürler, toplumsal düzen bireyin gereksinimlerini karşılayamaz hâle geldiğinde, haksızlıkları giderecek, sorunları ortadan kaldıracak ideal toplum düzenleri tasarlamışlardır. Düşünürlerin adalet, eşitlik, özgürlük gibi kavramlar üzerine tasarladıkları bu devlet düzenine ütopya adı verilir.
Buna göre ütopyalar için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
Buna göre ütopyalar için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A | Ahlaki değerlere daha çok önem verirler. |
B | Devlet düzenini reddeden anlayışa sahiptirler. |
C | İleri teknolojiye hakim yönetimlerin oluşumu amaçlanır. |
D | Var olan devlet anlayışlarına ilişkindirler. |
E | Zaman içinde gerçekleşmeleri umut edilir. |
Soru 8 |
MS 2. yüzyıl – MS 15. yüzyıl döneminde felsefe ve din yoğun bir şekilde etkileşim içine girmiştir. Bu çağda felsefeye inancın pekiştirilmesi amacıyla başvurulmuştur.
Buna göre MS 2. yüzyıl – MS 15. yüzyıl döneminde felsefenin aşağıdaki alanlardan hangisine yaklaştığı söylenebilir?
Buna göre MS 2. yüzyıl – MS 15. yüzyıl döneminde felsefenin aşağıdaki alanlardan hangisine yaklaştığı söylenebilir?
A | Retorik |
B | Hitabet |
C | Teoloji |
D | Metafizik |
E | Fizik |
Soru 9 |
Aquinalı Thomas(1225-1274)’ın inancın Tanrı’yı, aklınsa Tanrı’nın yarattıklarını bilmekle ilgili olduğu düşüncesi 15. yüzyıl – 17. yüzyıl felsefesine kaynaklık etmiştir.
Buna göre 15. yüzyıl – 17. yüzyıl felsefesinde aşağıdakilerden hangisinin ön planda olduğu söylenebilir?
Buna göre 15. yüzyıl – 17. yüzyıl felsefesinde aşağıdakilerden hangisinin ön planda olduğu söylenebilir?
A | Akıl |
B | Ruh |
C | Kişisel deneyimler |
D | İnanç |
E | Tanrı |
Soru 10 |
Felsefe Orta Çağ’da Batıda din adamlarını yetiştiren manastır ve katedral okullarında gelişmiş, tamamıyla dini karakterli bir etkinlik olarak ortaya çıkmıştır.
Bu okullarda gelişen felsefeye verilen isim aşağıdakilerden hangisidir?
Bu okullarda gelişen felsefeye verilen isim aşağıdakilerden hangisidir?
A | Elea Okulu |
B | Kynikler Okulu |
C | Tasavvuf |
D | Skolastik |
E | Akademi |
Soru 11 |
Aşağıdakilerden hangisi Hristiyan felsefesinin temel problemleri arasında yer almaz?
A | Ruhun ölümsüzlüğü problemi |
B | İlk neden problemi |
C | Tümeller problemi |
D | Kötülük problemi |
E | Tanrının varlığının kanıtlanması problemi |
Soru 12 |
Tümel kavramlar aynı nesneler için insanın düşündüğü, nesnelerin ortak yönlerine insanın vermiş olduğu adlardır. Dolayısıyla gerçekten var olan, ancak tek tek nesnelerdir. Soyut nesneler yoktur, yalnız somut nesneler vardır veya başka bir deyimle, bütün var olan nesneler somuttur, hiçbir nesne soyut değildir.
Bu açıklama aşağıdaki görüşlerden hangisine karşılık gelir?
Bu açıklama aşağıdaki görüşlerden hangisine karşılık gelir?
A | Nominalizm |
B | Realizm |
C | Rasyonalizm |
D | İdealizm |
E | Kavram realizmi |
Soru 13 |
Gazali’ye göre akıl direkt ve aracısız olan bilgiyi veremez ancak aracısız, tam ve doğrudan bilgi, bir bilincin bilinci olarak kendisine sezgi yoluyla gelebilir. O, insanı bir bütün olarak ele almış, onu sadece bir duyu, deney veya akıl varlığı olarak görmemiştir.
Bu açıklamadan yola çıkılarak Gazali’nin aşağıdaki bilgi görüşlerinden hangisini savunduğu söylenebilir?
Bu açıklamadan yola çıkılarak Gazali’nin aşağıdaki bilgi görüşlerinden hangisini savunduğu söylenebilir?
A | Kritisizm |
B | Rasyonalizm |
C | Pozitivizm |
D | Entüisyonizm |
E | Empirizm |
Soru 14 |
Ben Aristoteles gibi taşların niçin düştüğünü değil, nasıl düştüğünü merak ediyorum.
Galileo’nun bu düşüncesine göre aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
Galileo’nun bu düşüncesine göre aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A | Bilim var olanların özünü araştırır. |
B | Felsefe ve bilim varlık kavramını sorgular. |
C | Felsefe varlığı bir bütün olarak ele alır. |
D | Felsefeyle bilimin varlığa yaklaşımı aynı değildir. |
E | Bilim ve felsefe varlığı idea olarak düşünmez. |
Soru 15 |
Hristiyanlık yayılma sürecinde bazı felsefi görüşlerle karşı karşıya gelmiştir. Dine karşı yapılan eleştirileri savunmak adına bu din içinde bazı filozoflar çıkmıştır.
Savunma adına yapılan bu felsefenin adı aşağıdakilerden hangisidir?
Savunma adına yapılan bu felsefenin adı aşağıdakilerden hangisidir?
A | Metafizik |
B | Patristik |
C | Apoloji |
D | Teoloji |
E | Skolastik |
Soru 16 |
Aşağıdakilerden hangisi öncelikle Hristiyan felsefesine ait bir özellik olarak gösterilebilir?
A | Arkhe probleminin mevcut olması |
B | İnsan ve davranışlara önem verilmesi |
C | Dinsel öğretilerin temellendirilmesi |
D | Evrenini yapısının araştırılması |
E | Problemlere pratik merkezli yaklaşılması |
Soru 17 |
Rönesans’ın ana eğilimi otoritelerden bağımsız olmayı istemektir. Artık insan büyük bir organizmanın bir organı değildir, ağırlık merkezi kendinde olan bir küçük dünya, kendine göre özelliği ile bir bireydir.
Bu açıklamadan hareketle Rönesans felsefesi için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Bu açıklamadan hareketle Rönesans felsefesi için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | İnsanın bu dünyadaki yerinin ne olduğunu araştırır. |
B | İnsan merkezli bir felsefedir. |
C | İnsan düşüncesini kurcalayan her türlü sorunu ele almıştır. |
D | Konusu insan, doğa ve evrendir. |
E | Teoloji temelli bir felsefedir. |
Soru 18 |
Descartes’ın “Ne biliyorum? Ne kadar bilebilirim? Hangi bilgilere güvenebilirim?” şeklindeki sorularına karşılık; Spinoza “İnsan için iyi yaşam nedir? Bu yaşamı en iyi şekilde yaşamamı sağlayacak olan nedir? Yaşamımı sürekli mutlu ve kutlu yüce bir sevinç içinde sürdürmemi sağlayacak olan şeyler nelerdir? Bunu nasıl elde edebilirim?” gibi sorular olmuştur.
Buna göre Descartes ve Spinoza’nın sırasıyla aşağıdaki felsefe alanlarından hangisiyle ilgilendiği söylenebilir?
Buna göre Descartes ve Spinoza’nın sırasıyla aşağıdaki felsefe alanlarından hangisiyle ilgilendiği söylenebilir?
A | Siyaset felsefesi – din felsefesi |
B | Varlık felsefesi – ahlak felsefesi |
C | Bilgi felsefesi – ahlak felsefesi |
D | Ahlak felsefesi – bilgi felsefesi |
E | Bilgi felsefesi – siyaset felsefesi |
Soru 19 |
Machiavelli, bireyin mutluluğu için uğraşmaz. Bu öncelik onun umurunda bile değildir. Bütün amacı aslında sadece devletin bekası ve mutluluğudur. İnsanlar da bunun için vardır. Ona göre insan bir doğa gücüdür, canlı bir enerji kaynağıdır. Bu yüzden Hıristiyanlığın çizmiş olduğu mütevazı, alçakgönüllü insan tipine karşıdır. Onun özlemini çektiği insan tipi İlk Çağ insanı gibi atılgan ve üretken olanlardır. İnsan gerekirse ulvi bir amaç için devletin varlığını, kendi varlığına tercih edebilmelidir. Machiavelli’ye göre iki tür insan vardır: Tarihi yaşayanlar ile tarihi yapanlar. Malzeme olanlar ile mimar olanlar. Onun gönlü şüphesiz ikincisinden yanadır.
Bu parçadan hareketle aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?
Bu parçadan hareketle aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?
A | Siyaset anlayışında devletin bütünselliği ön planda tutulmalıdır. |
B | Cesareti ve mücadele azmiyle birey, kapasitesini sonuna kadar kullanmalıdır. |
C | Birey ve devlet ilişkisinde, tercih bireysel olandan yana yapılmamalıdır. |
D | İnsanın ontolojik varlığı ve iradesi üzerinde hiçbir otorite olamaz. |
E | Bireyler, devletin devamı için kendisini feda edebilmelidir. |
Soru 20 |
Hobbes’a göre doğa durumunda birbirinin kurdu olan insanlar bir sözleşmeyle hak ve özgürlüklerini kendilerini yönetmesi için, kendi iradeleriyle oluşturdukları bir güce devrederler. Bu şekilde kargaşa ve savaşa son verip güvenlik içinde yaşarlar.
Buna göre Hobbes, devletin ortaya çıkmasını aşağıdakilerden hangisine bağlamıştır?
Buna göre Hobbes, devletin ortaya çıkmasını aşağıdakilerden hangisine bağlamıştır?
A | Dürüstlük |
B | Özgürlük |
C | Duygusallık |
D | Uzlaşmak |
E | Cesaret |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
20 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel