9. Sınıf Din Kültürü 1. Dönem 2. Yazılı Soruları
Soru Sayısı:20 | Sınav Süresi: 30 Dakika |
BAŞARILAR...
Başla
Tebrikler - Sınavı başarıyla tamamladınız.
Test Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Cevap: %%SCORE%%
Yanlış Cevap: %%WRONG_ANSWERS%%
Başarı Oranı: %%PERCENTAGE%%
%%RATING%%
Test Soru Sayısı: %%TOTAL%%
Doğru Cevap: %%SCORE%%
Yanlış Cevap: %%WRONG_ANSWERS%%
Başarı Oranı: %%PERCENTAGE%%
%%RATING%%
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1 |
İbadetler, imanın kalpte kök salmasını sağlar. Çünkü ibadetler, imanın yaşanmasına ve iç huzurun hissedilmesine vesile olur. Kur’an-ı Kerim’de birçok ayette iman ile salih amel birlikte zikredilmektedir. İman etmek insanı salih ameller işlemeye sevk eder, ibadetler de imanı kuvvetlendirir.
Parçaya göre aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz?
Parçaya göre aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz?
A | İman ile ibadetler arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. |
B | Kişinin salih amelde bulunması ibadetlerden önce gelir. |
C | İman etmek salih amellerde bulunmayı gerekli kılar. |
D | İbadetler imanın kalpte yer etmesini sağlar. |
E | İbadetler iç huzurun hissedilmesine sebep olur. |
Soru 2 |
İlk peygamber Hz. Âdem’den (a.s.) itibaren bütün peygamberler, insanları başta Allah’ın birliği olmak üzere aynı iman esaslarına davet etmişlerdir. Bu gerçek Kur’an-ı Kerim’de şöyle vurgulanmıştır: “Senden önce gönderdiğimiz bütün peygamberlere, ‘Şüphesiz, benden başka hiçbir ilah yoktur. Öyleyse bana ibadet edin.’ diye vahyetmişizdir.” (Enbiyâ suresi, 25. ayet.)
Parçaya göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Parçaya göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Allah (c.c.), insanların kulluk edecekleri tek ilâhtır. |
B | Tüm peygamberler Allah’ın (c.c.) birliğini bildirmiştir. |
C | Hz. Muhammed (s.a.v.) Allah’ın (c.c.) kulu ve elçisidir. |
D | Bütün peygamberler aynı iman esaslarını tebliğ etmiştir. |
E | İnanılacak iman esaslarını Hz. Âdem (a.s.) tespit etmiştir. |
Soru 3 |
“Ey iman edenler! Allah’a, Peygamberine, Peygamberine indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba iman edin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve ahiret gününü inkâr ederse, derin bir sapıklığa düşmüş olur.” (Nisâ suresi, 136. ayet.)
Verilen ayetle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Verilen ayetle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A | İman esasları vahiyle belirlenmiştir. |
B | İman esasları bir bütündür, bölünmez. |
C | İman esasları arasında bağlantı vardır. |
D | Bazı peygamberlere iki kitap verilmiştir. |
E | Kur’an-ı Kerim, inkâr edenleri eleştirmiştir. |
Soru 4 |
“Her kim Allah’a, meleklerine, peygamberlerine, Cebrail’e ve Mikail’e düşman ise bilsin ki Allah da inkârcıların düşmanıdır.” (Bakara suresi, 98. ayet.)
“Peygamber, Rabbinden kendisine indirilene iman etti, müminler de iman ettiler. Her biri; Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler ve şöyle dediler: “O’nun elçileri arasında ayrım yapmayız”… (Bakara suresi, 285. ayet.)
Verilen ayetlere göre;
I. İnkârcılara düşman olanlar meleklere de düşmandır.
II. Peygamberler arasında ayrımcılık yapanlar inkârcılardır.
III. Mümin olmak için iman esaslarının hepsine inanmalıdır.
İfadelerinden hangisi/hangileri doğrudur?
Verilen ayetlere göre;
I. İnkârcılara düşman olanlar meleklere de düşmandır.
II. Peygamberler arasında ayrımcılık yapanlar inkârcılardır.
III. Mümin olmak için iman esaslarının hepsine inanmalıdır.
İfadelerinden hangisi/hangileri doğrudur?
A | Yalnız I |
B | Yalnız II |
C | Yalnız III |
D | I - III |
E | II - III |
Soru 5 |
Bu kavram; Yüce Allah’ın tüm varlıkları kendi varlığını ve birliğini tanıyabilme gücü ve yeteneği ile yaratması anlamına gelir. İnsanın yaratılışında bulunan ve hayatı anlamlandırma çabalarına yön veren, çalışmakla elde edilemeyen ve inanmayı da içeren, insanın doğuştan getirdiği yetenektir.
Parçada bahsedilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
Parçada bahsedilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?
A | İman |
B | Takva |
C | İlim |
D | İstikamet |
E | Fıtrat |
Soru 6 |
İnsanın temel özellikleriyle uyumlu din, fıtrat dini olan İslam’dır. Kur’an-ı Kerim’de bu tabiiliği ve saflığı ifade eden kavramlardan biri de ---- tir. ---- Allah’ın (c.c.) başlangıçtan itibaren insanlara bildirdiği, insanın tabiatına en uygun olan tevhid dinidir. Kur’an-ı Kerim’de bu sıfatla birlikte en çok adı geçen peygamber Hz. İbrahim’dir.
Parçada boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisi getirilmelidir?
Parçada boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisi getirilmelidir?
A | Naiflik |
B | Haniflik |
C | Kadimlik |
D | İstikamet |
E | Sahihlik |
Soru 7 |
Peygamberler aracılığıyla gönderilen, akıl sahiplerini kendi istek ve hür iradeleriyle hayırlı olan şeylere sevk eden ilahî kurallar bütünü.
Bu tanım aşağıdaki kavramlardan hangisine aittir?
Bu tanım aşağıdaki kavramlardan hangisine aittir?
A | Din |
B | Ahlak |
C | İlahiyat |
D | İbadet |
E | İslam |
Soru 8 |
Aşağıdakilerden hangisi İslam alimlerinin yapmış oldukları din tanımlarından biri değildir?
A | Din, iman, İslam ve yerine getirilmesi gereken vazifelerin hepsini kapsayan isimdir. |
B | Din, akıl sahiplerini kendi iradeleriyle halde salaha, ahirette felaha sevk eder. |
C | Din, inanç olarak içtenlikle kabul edildiği ve tam manasıyla kavrandığı takdirde, karakter ve kişiliği büsbütün değiştirebilecek güçte bir genel hakikatler sistemidir. |
D | Din, Allah’ın bir kanunudur ki Allah bunu peygamberleri vasıtasıyla insanlara lütuf ve ihsan buyurmuştur. |
E | Din, bir toplumun iktisadi olarak güçlenmesini hedefleyen birleştirici bir güçtür. |
Soru 9 |
“Peygamber, Rabbinden kendisine indirilene iman etti, müminler de iman ettiler. Her biri; Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine iman ettiler ve şöyle dediler: O’nun elçileri arasında ayrım yapmayız…” (Bakara suresi, 285. ayet.)
Verilen ayet aşağıdaki yargılardan hangisini destekler?
Verilen ayet aşağıdaki yargılardan hangisini destekler?
A | İman etmeyenler cennete giremez. |
B | İnanç esasları bölünme kabul etmez. |
C | Kaza ve kader, iman esaslarındandır. |
D | Ahiret gününe iman etmek önemlidir. |
E | İnsanlar ibadet etmek için yaratılmıştır. |
Soru 10 |
Peygamber Efendimiz bir hadisinde dini, “Din, samimiyettir.” (Müslim, İman, 95.) şeklinde tanımlamıştır. Bunun içindir ki İslam dini ihlası, Müslümanların ibadet ve davranışlarının Allah nezdindeki temel değerlendirme kriteri olarak benimsemiştir. Bu bakımdan samimiyet ve ihlas, Müslümanlığın özünü oluşturmaktadır. Samimi olmayan iman, ibadet ve amellerin Allah katında hiçbir değeri olmaz.
Buna göre aşağıdaki ayetlerden hangisi samimiyetin dinde temel bir ölçüt olduğuna dair örnek gösterilebilecek bir ayet değildir?
Buna göre aşağıdaki ayetlerden hangisi samimiyetin dinde temel bir ölçüt olduğuna dair örnek gösterilebilecek bir ayet değildir?
A | “Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki, namazlarını ciddiye almazlar ve gösteriş için yaparlar!..” (Maûn suresi, 4-6. ayet.) |
B | “Ey iman edenler! Allah’a ve âhiret gününe inanmadığı halde malını insanlara gösteriş yapmak için harcayan kimse gibi sadakalarınızı başa kakmak ve incitmek suretiyle boşa gidermeyin...” (Bakara suresi, 264. ayet.) |
C | “İblîs, ‘Senin kudretine andolsun ki rabbim, samimi kulların hariç, insanların topunu kesinlikle yoldan çıkaracağım.’ dedi.” (Sâd suresi, 82. ayet.) |
D | “Ey iman edenler! İçtenlikle ve kararlılık içinde Allah’a tövbe edin. Umulur ki rabbiniz kötülüklerinizi örter ve sizi altından ırmaklar akan cennetlerine koyar…” (Tahrîm suresi, 8. ayet.) |
E | “Kim de Allah’a ve Peygamberine isyan eder ve onun koyduğu sınırları aşarsa, Allah onu ebedi kalacağı cehennem ateşine sokar...” (Nisâ suresi, 14. ayet.) |
Soru 11 |
“Şüphesiz, Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler, Allah’a inanıp peygamberlerine inanmayarak ayrım yapmak isteyenler, ‘(Peygamberlerin) kimine inanırız, kimini inkâr ederiz.’ diyenler ve böylece bu ikisinin (imanla küfrün) arasında bir yol tutmak isteyenler var ya; işte onlar gerçekten kâfirlerdir. Biz de kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.” (Nisâ suresi, 150-151. ayetler.)
Ayete göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Ayete göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A | Peygamberler arasında ayrım yapanlar kâfir olurlar. |
B | Bazı peygamberlere inanmamak insanı dinden çıkarır. |
C | Peygamberlerin hepsine inanmayanlar için azap vardır. |
D | İman bir bütün olduğu için bir kısmına inanmak yetmez. |
E | Peygambere inanmadan Allah’a (c.c.) inanmak yeterlidir. |
Soru 12 |
“Ey iman edenler! Allah’a, Peygamberine, Peygamberine indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba iman edin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve ahiret gününü inkâr ederse, derin bir sapıklığa düşmüş olur.” (Nisâ suresi, 136. ayet.)
Aşağıdaki soruların hangisinin cevabı verilen ayette yer almamaktadır?
Aşağıdaki soruların hangisinin cevabı verilen ayette yer almamaktadır?
A | Sapıklığa düşenler kimlerdir? |
B | Birden fazla mı kitap indirilmiştir? |
C | İman etmek insana neler kazandırır? |
D | İman esasları Kur’an’da geçiyor mu? |
E | Allah (c.c.) kitapları kime indirmiştir? |
Soru 13 |
“Ey iman edenler! Allah’a, peygamberine, peygamberine indirdiği kitaba ve daha önce indirdiği kitaba iman edin. Kim Allah’ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve âhiret gününü inkâr ederse derin bir sapıklığa düşmüş olur.” (Nisâ suresi, 136. ayet.)
Verilen ayete göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Verilen ayete göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A | İman etmek insanı kurtuluşa götürür. |
B | İman etmeyenler haktan ayrılmışlardır. |
C | İman esaslarını Allah (c.c.) belirlemiştir. |
D | İman bir bütündür, bölünme kabul etmez. |
E | Hz. Muhammed’e (s.a.v.) iki kitap indirilmiştir. |
Soru 14 |
İslam âlimlerine göre iman ile İslam birbiriyle yakından ilişkili kavramlardır. Bu iki kavramın aynı şeyi belirttiğini savunanlar, iman ve İslam’ın birbirini tamamladığı ve her ikisinde de tasdik ve teslimiyetin esas olduğu görüşünden yola çıkarlar. İmanın İslam’dan, İslam’ın da imandan ayrı düşünülemeyeceği bir gerçektir. Dışta ve görünürde olana İslam, içte ve kalpte olana iman denilebilir. İman kalbin tasdik etmesi, İslam ise amel ve davranışlarla bu tasdikin eyleme taşınarak görünür kılınmasıdır. İman kalple gerçekleşen tasdiktir. İslam ise dil ile ikrar, itaat, boyun eğme ve teslimiyettir.
Bu parçadan hareketle aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?
Bu parçadan hareketle aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?
A | Bazı İslam âlimleri iman ile İslam kavramlarının aynı anlama geldiğini savunurlar. |
B | İman ve İslam kavramları birbirinden ayrı düşünülemeyecek iki kavramdır. |
C | İman dilde gerçekleşip burada tamamlanır, bu yönüyle de İslam’dan ayrılır. |
D | İman özde olan, yürekte olandır; görünen ve davranışta olan ise İslam’dır. |
E | İman kalben yapılan kabuldür, İslam ise yapılan fiiller ve ortaya konulan davranışlardır. |
Soru 15 |
“De ki: Biz Allah’a ve bize indirilene; keza İbrahim, İsmail, İshak, Yakub ve torunlarına indirilenlere; yine Musa, İsa ve bütün peygamberlere Rableri tarafından verilenlere iman ettik. Onlar arasında ayrım yapmayız ve biz O’na teslim olmuşuzdur.”
(Âl-i İmran suresi, 84. ayet.)
Verilen ayete göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Verilen ayete göre aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A | Müslümanlar, Hz. Musa’ya inanmak zorundadır. |
B | Gönderilmiş olan tüm kitaplara iman etmek gerekir. |
C | Bütün peygamberlere inanmak, iman için gereklidir. |
D | Hz. Musa ve Hz. İsa diğer peygamberlerden üstündür. |
E | İmanın geçerli olması için Hz. İsa’ya da inanmak şarttır. |
Soru 16 |
Aşağıdakilerden hangisi İslam inanç esaslarının özelliklerinden biri değildir?
A | İslam inanç esaslarının benimsenmesinde hür irade ve tercih gerekir. |
B | İslam inanç esasları insan ürünü ve dogmatik değil, vahiy kaynaklıdır. |
C | İslam inanç esasları zamanın ihtiyaçlarına göre yeniden düzenlenebilir. |
D | Dengeyi esas alan İslam, korku ve ümit arasında bir hayatı tavsiye eder. |
E | Fıtrata uygun olduğu için İslam inanç esaslarını akıl kolayca kabul edebilir. |
Soru 17 |
Din kavramıyla ilgili ayet-anlam eşleştirmesinin doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir?
A | I, II, IV, III |
B | II, IV, I, III |
C | III, IV, II, I |
D | IV, II, I, III |
E | IV, III, II, I |
Soru 18 |
“Yüzlerinizi doğuya ve batıya çevirmeniz erdemlilik değildir. Asıl erdemli kişi Allah’a, âhiret gününe, meleklere, kitaba ve peygamberlere iman eden; sevdiği maldan yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışlara, yardım isteyenlere ve özgürlüğünü kaybetmiş olanlara harcayan; namazı kılıp zekâtı verendir. Böyleleri anlaşma yaptıklarında sözlerini tutarlar; darlıkta, hastalıkta ve savaş zamanında sabrederler. İşte doğru olanlar bunlardır ve işte takva sahipleri bunlardır.” (Bakara suresi, 177. ayet.)
Verilen ayete göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Verilen ayete göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A | Erdemli kişiler, takva sahibi olarak nitelendirilir. |
B | İbadetler bedenle ve malla yerine getirilmektedir. |
C | İslam dini; iman, ibadet ve ahlak kurallarından oluşur. |
D | Doğru olan erdemli kimseler vahiy alan peygamberlerdir. |
E | Allah (c.c.) iman esaslarını Kur’an-ı Kerim’de bildirmiştir. |
Soru 19 |
Din duygusu, fıtri (doğuştan gelen) bir özelliktir. İnanmak insanın doğuştan beraberinde getirdiği bir duygudur. İnsanın maddi, bedensel ihtiyaçları olduğu gibi ruhunun da ihtiyaçları vardır. İnsan ruhunun bu dünyada yalnız ve sahipsiz olmadığını bilmesi ve sığınılacak yüce varlığı bulması çok önemlidir. Bu yüzden insan her zaman ve her yerde yüce, kudretli ve ulu bir varlığa sığınma, ona güvenme ve ondan yardım dileme ihtiyacını hissetmiştir.
Bu parçadan hareketle aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?
Bu parçadan hareketle aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?
A | İnsanın sadece fizyolojik ihtiyaçları yoktur. |
B | Din duygusu insanın özünde bulunan bir tohum gibidir. |
C | Din duygusu belli bir yaşa geldikten sonra insanın içinde oluşur. |
D | Gücü sonsuz olan bir yaratıcıya inanıp sığınmak insanın bir ihtiyacıdır. |
E | Yüce bir varlığa inanmak, insanın yalnızlık duygusundan kurtulmasına yardımcı olur. |
Soru 20 |
Aşağıdakilerden hangisi İslam alimlerinin yaptıkları din tanımlarındaki ortak yönlerden biri değildir?
A | Tek ve yüce varlık olan Allah’ın (c.c.) vahyini esas alır. |
B | Akıl sahibi insanların özgür iradeleriyle tercih edilir. |
C | Zamana ve mekâna göre özünde değişiklik yoktur. |
D | Esas ve ilkeleri bilimsel veriler ışığında belirlenir. |
E | İnsanları iyi ve hayırlı işler yapmaya yönlendirir. |
Sınavı tamamlamak için butona tıklayınız, yanlışlarınız gösterilecektir.
Sonuçları al.
20 tamamladınız.
← |
Liste |
→ |
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Son |
Geri dön
Başarıyla tamamladınız.
sorular
soru
Aldığınız skor
Doğru
Yanlış
Partial-Credit
Sınavı henüz tamamlamadınız. Eğer sayfadan ayrılırsanız, verdiğiniz yanıtlar kaybolacak!
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
İpucu
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Sona erdi
Daha çok pratiğe ihtiyaç var
Böyle devam et
Kötü değil
İyi çalışıyor
Mükemmel